35 Dekorasi Bilik Tidur Kecil Tanpa Katil, Mudah, Murah dan Minimalis

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil atau hiasan minimum boleh disalin dengan mudah. Selain itu, ia tidak memerlukan kos yang tinggi untuk melakukannya.


Semua idea daripada reka bentuk bilik tidur yang sangat ringkas, murah dan mudah terdapat dalam contoh imej di bawah.


Kami juga menyediakan beberapa contoh reka bentuk bilik tidur kanak-kanak yang mudah. Terdapat juga dekorasi Korea dan Jepun yang ringkas dan nampak cool serta terkini.


Semoga dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil berikut dapat menjadi inspirasi dan membantu mencari model bilik tidur idaman.


Contents

Dekorasi Bilik Tidur Kecil Tanpa Katil


1. Dekorasi Bilik Tidur Kecil yang Sangat Ringkas

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Reka bentuk bilik tidur pertama sangat ringkas, mudah dan murah. Semua bahagian dalam dicat dengan warna putih. Palet kayu di lantai juga berwarna putih.


Dalam reka bentuk bilik tidur putih di atas anda juga boleh menemui banyak perabot. Hanya ada rak dinding untuk hiasan dan meja kecil untuk meletakkan periuk dan gelas.


Malah langsir tingkap hanya menggunakan kain putih yang memanjang dari atas hingga ke lantai. Pakaian yang digantung diganti menggunakan tali yang diikat pada siling.


Sebagai tempat menyimpan dan meletakkan lampu malam, gunakan kotak kadbod putih yang disusun berlapis-lapis.


2. Dekorasi Bilik Tidur Kecil Tanpa Katil yang Mudah dan Murah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk di atas juga menggunakan konsep ringkas atau minimalis. Didominasi dengan warna putih dan perabot dengan motif kayu asli.


Sememangnya, pada pandangan pertama reka bentuknya kelihatan membosankan, tetapi gubahan bunga dan bentuk lampu yang unik menyemarakkan lagi suasana.


Bilik tidur ini juga menggunakan bantal bersamanya dan tulisannya yang menambahkan lagi kesan romantik pasangan suami isteri.


3. Dekorasi Bilik Tidur Kecil Tanpa Katil gaya Korea yang ringkas

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk bilik tidur gaya Korea adalah sinonim dengan lantai kayu dan tanpa katil. Supaya dekorasi ala Korea boleh dikategorikan sebagai ringkas.


Sebagai pengganti katil, palet kayu digunakan sebagai alas, supaya tilam tidak mudah kotor.


Dari gambar di atas dapat dilihat bilik tersebut direka untuk pasangan muda yang baru menimang cahaya mata. Ini dapat dilihat daripada tilam bayi yang diletakkan di atas katil ibu bapa dan katil bayi di sebelahnya.


4. Dekorasi Bilik Tidur Kecil Tanpa Katil untuk Perempuan

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Merah jambu adalah warna kegemaran untuk kanak-kanak perempuan. Bilik tidur yang cantik dan comel adalah impian semua gadis.


Jadi sapukan cat merah jambu pada dinding adalah pilihan yang tepat. Ditambah dengan langsir dan permaidani bulu merah jambu yang menyerlahkan lagi penampilan.


Sebagai pelengkap, anda boleh meletakkan meja kecil untuk meletakkan makanan ringan dan gelas apabila rakan-rakan anak perempuan anda berkunjung.


5. Idea Bilik Tidur di Kampung Sederhana

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk bilik tidur di kampung biasanya menggunakan katil kayu dan menggunakan lantai berjubin.


Untuk menjadikannya kelihatan luar biasa dan unik, anda boleh menambah beberapa hiasan dinding yang akan meningkatkan lagi penampilan anda.


Jangan lupa campurkan warna hiasan supaya padan dan nampak sebati dengan warna cat dinding.


Untuk menjadikannya kelihatan lebih hangat dan lebih selesa, letakkan permaidani di lantai bilik. Lihat juga: deco bilik tidur tanpa katil.


6. Dekorasi Bilik Tidur Hitam Putih

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk bilik hitam dan putih sangat biasa digunakan dalam dekorasi bentuk gaya minimalis. Tetapi sebenarnya bukan mudah untuk dilaksanakan.


Kerana jika anda tidak berhati-hati, bilik tidur anda akan kelihatan kaku dan membosankan. Daripada mendapat kesan moden dan minimalis, ia kelihatan tepu dan rata.


Oleh itu, memilih perabot dengan motif dan tekstur yang unik adalah perkara penting. Supaya ia akan menghilangkan kesan yang membosankan dan biasa.


7. Idea Bilik Tidur Sempit yang Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk bilik tidur yang sempit di atas boleh menjadi inspirasi untuk cuba menyusun semula bilik tidur anda.


Pilih warna-warna terang, jadikan bilik kelihatan feminin dan cantik. Sebagai hiasan di sudut bilik, lampu kecil yang unik dipasang.


Laci yang sepadan dengan warna katil boleh digunakan untuk menyimpan pakaian dan barangan peribadi.


8. Bilik Tidur Utama Merah Jambu

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Warna merah jambu sentiasa boleh memberikan nuansa yang cantik dan manis. Kombinasi warna yang digunakan juga menjadikan kawasan dinding merah jambu lebih menyerlah.


Pemiliknya juga bijak memilih warna langsir. Supaya ia boleh menjadikan bilik tidak terlalu feminin.


Sebagai bilik suami isteri, sudah tentu menambah hiasan romantik sesuai dilakukan. Sebagai contoh hiasan tulisan yang diletakkan di atas rak kecil.


9. Idea Dinding Seramik untuk Bilik Tidur

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Walaupun bilik tidur bersaiz sempit, dekorasi bentuk yang mewah akan mewujudkan suasana yang berbeza.


Jadi anda tidak akan keberatan dengan kawasan bilik. Kerana ia mempunyai dalaman yang menawan dan tersergam indah.


Salah satu cara untuk menjadikannya kelihatan mewah adalah dengan menutup kawasan dinding dengan jubin bertekstur timbul. Kaca sebagai tempat solekan dibingkai dengan motif yang tersergam indah. Supaya ia sesuai untuk digabungkan dengan jubin dinding.


10. Warna Biru Mudah Inspirasi Bilik Tidur

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Bilik tidur biru tidak kurang menarik daripada idea sebelumnya. Biru juga boleh menjadikan bilik kelihatan tenang dan sejuk.


Anda juga boleh menambah motif poligon dengan garis putih. Anda boleh mencipta corak garisan mengikut kreativiti anda.


Dengan itu membentuk corak yang unik. Selain itu, letakkan beberapa hiasan dinding berwarna putih supaya nampak lebih meriah dan menjolok mata. Lihat juga: design bilik tidur remaja perempuan simple.


11. Inspirasi Dekorasi Bentuk Bilik Coklat Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Dekorasi bentuk yang kelihatan klasik dan tradisional. Dengan mengenakan warna coklat dan hiasan batik, bilik itu kelihatan anggun dengan penampilan kuno.


Walaupun ia membawakan tema gaya Jawa klasik, ia tidak kelihatan ketinggalan zaman. Pereka bentuk bilik ini dapat mencampurkan dekorasi bentuk moden dan tradisional.


Bagi anda yang pencinta seni tradisional atau pencinta benda kuno, dekorasi yang satu ini boleh menjadi idea yang menarik.


12. Dekorasi Bilik Tidur Ringkas dalam Warna Hijau

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Warna hijau sememangnya boleh membawa nuansa semula jadi ke dalam bilik. Untuk menjadikannya lebih natural, gunakan hiasan tumbuhan plastik sebagai hiasan.


Jika anda seorang yang rajin, anda boleh menggunakan tumbuhan asli sebagai hiasan. Tetapi adalah perlu untuk memberi perhatian kepada penyelenggaraan dan kebersihan.


Dekorasi bentuk bilik tidur hijau ringkas yang kelihatan semula jadi dan cantik dengan pencahayaan yang sempurna.


13. Dekorasi Bilik Tidur Mudah untuk Remaja

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Belia hari ini sinonim dengan kehidupan yang dinamik dan produktif. Mereka banyak menghabiskan masa dengan melepak, belajar, melancong, dan pelbagai aktiviti lain.


Oleh itu bilik tidur yang selesa adalah penting untuk tempat berehat. Bukan sahaja selesa, penampilan bilik tidur dengan dekorasi bentuk yang sejuk menjadi nilai tambah.


Kerana selalunya mereka sangat mementingkan gaya dan penampilan. Sehinggakan bilik tidur yang dimiliki pastinya mampu menggambarkan keperibadian pemiliknya.


14. Idea Bilik Tidur Tanpa Katil yang Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Pasangan muda itu kini mempunyai rasa reka bentuk dalaman yang agak unik dan luar biasa. Penampilan yang ringkas, praktikal dan selesa adalah yang anda inginkan.


Contohnya adalah dekorasi bentuk bilik tidur di atas yang tidak menggunakan katil. Pasangan muda ini hanya menggunakan tilam berlapik yang kelihatan selesa untuk baring.


Salah satu kelebihan tidak mempunyai katil ialah bilik yang sempit akan kelihatan lebih luas. Bilik itu juga boleh disusun semula dengan mudah kerana tidak perlu memindahkan katil yang berat.


15. Dekorasi bentuk bilik tidur yang ringkas tetapi elegan

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Apabila melihat dekorasi bentuk bilik tidur yang ringkas di atas, anda akan nampak betapa ringkas dan elegannya dekorasi bentuk yang satu ini.


Membawa konsep minimalis, pemiliknya menggabungkan gabungan motif hitam, putih dan kayu. Kerana ia didominasi oleh warna putih, hiasan dan tumbuhan kelihatan lebih kontras.


Kesan keanggunan dan kemewahan nampak lebih menyerlah berkat lampu kuning dan langsir kelabu berkilat. Dekorasi bentuk ringkas yang sangat memberi inspirasi bukan? Lihat juga: single deco bilik tidur kecil simple.


16. Dekorasi Bentuk Bilik Tidur yang Ringkas tetapi Cantik

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Bilik tidur berwarna merah jambu ini berjaya memikat hati wanita. Dengan warna merah jambu yang lembut, ia menghasilkan bilik yang kelihatan comel dan juga cantik.


Pemilihan warna patut diacungi jempol, kerana ia berjaya mewujudkan suasana bilik yang terang dan menghilangkan kesan sempit.


Memilih almari pakaian terbuka juga boleh mengurangkan kekacauan di dalam bilik kecil. Jadi bilik kelihatan lebih luas dan selesa untuk digunakan.


17. Dekorasi Bilik Tidur yang Ringkas tetapi Unik

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Reka bentuk bilik tidur ringkas berikut mempunyai hiasan yang unik. Bingkai foto hitam digabungkan dengan dahan kayu untuk menghasilkan hiasan yang estetik.


Pemilihan warna putih menjadikan bilik kelihatan bersih dan terang. Tetapi anda perlu berhati-hati dan pastikan ia bersih kerana ia mudah kotor dan sukar ditanggalkan.


Lampu berdiri di dalam bilik ini juga unik. Sebagai hiasan, pemilik menambah tumbuhan plastik untuk menjadikannya kelihatan semula jadi dan menyenangkan dari segi estetika.


18. Bilik Tidur Kecil dan Ringkas

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Pemilik bilik ini nampaknya sangat menyukai tekstur kayu dengan warna coklat gelap. Warna luar biasa digunakan di dalam bilik tidur.


Namun, itu tidak bermakna reka bentuk di atas tidak mempedulikan gaya dan model. Sebaliknya, dengan warna coklat gelap, ia menjadikan suasana bilik kelihatan lebih natural. Jadi rasa macam tidur di kawasan lapang.


Suasana boleh kelihatan baik, terima kasih kepada pemilihan perabot dan hiasan yang sepadan dengan warna asas bilik.


Supaya bukan sahaja nampak natural, malah satu bilik tidur ini nampak cantik dan minimalis.


19. Model Tingkap Bilik Tidur Ringkas

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Satu aspek penting dalam mewujudkan keselesaan di dalam bilik tidur ialah pencahayaan yang baik. Sama ada dari pencahayaan semula jadi atau tiruan.


Model tingkap yang sesuai akan mempengaruhi jumlah cahaya di dalam bilik. Jika anda berasa bosan dengan bentuk tingkap standard, model tingkap di atas boleh menjadi pilihan.


20. Kertas Dinding Bilik Tidur Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Selain hiasan dan perabot, penggunaan kertas dinding juga boleh menjadikan suasana bilik lebih menarik. Sebagai contoh adalah gambar di atas.


Bilik tidur lengkap dengan katil spring bersaiz queen , sangat kerap ditemui dan digunakan di bilik tidur utama. Tilam bersaiz besar dan empuk menjadi tarikan utama.


Kesan mewah dan eksklusif yang dipersembahkan melalui spring bed amat sesuai digandingkan dengan kertas dinding bercorak mewah.


21. Dekorasi Bilik Tidur Putih Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Reka bentuk bilik tidur rumah asrama putih yang kelihatan ringkas dan menarik. Didominasi oleh warna putih, ia menjadikan bilik kelihatan luas dan bersih.


Untuk menjimatkan ruang, almari dan meja belajar diletakkan bersebelahan supaya tiada ruang yang terbuang.


Memilih katil tanpa katil juga menampung keperluan bilik yang kelihatan luas dan selesa.


22. Dekorasi Bilik Tidur Minimalis di Loteng

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Reka bentuk bilik tidur yang unik kerana ia dibina di ruang loteng. Sehingga bentuk bilik menjadi segi tiga mengikut bentuk bumbung rumah.


Memaksimumkan semua bilik di dalam rumah sememangnya menjadi tumpuan peminat reka bentuk minimalis. Di mana memaksimumkan dan memanfaatkan setiap bilik adalah tumpuan utama.


Bukan sahaja meningkatkan fungsi, malah penampilan reka bentuk dalaman bilik amat dititikberatkan. Ini adalah demi mewujudkan rasa selesa dan selamat kepada penghuni rumah tersebut.


23. Dekorasi Bentuk Scandinavia dengan Lantai Seramik

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Reka bentuk Scandinavia dengan lantai berjubin adalah gabungan yang unik. Kerana umumnya reka bentuk dalaman Scandinavia menggunakan kayu palet sebagai lantai.


Namun, siapa sangka jubin seramik berwarna kelabu akan membuatkan ruangan itu kelihatan lebih menyerlah dan selesa bagi mereka yang melihatnya.


Kerana selain selesa dengan penampilan bilik tidur yang baik, ia juga akan menjejaskan keselesaan. Adakah anda berminat untuk melaksanakannya?


24. Dinding Konkrit dan Kabinet Terbina dalam dengan Tingkap

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil



25. Dekorasi Bentuk Bilik Tidur Mudah Selesa

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


26. Bilik Tidur Kelabu yang Nampak Maskulin

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


27. Ubah Rupa dengan Mengecat Dinding

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


28. Hiasan Foto di Dinding Bilik Tidur

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


29. Nampak Ringkas dan Semulajadi dengan Perabot Kayu

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


30. Lampu Dinding untuk Nerds

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


31. Dekorasi Bentuk Bilik Tidur Gaya Bohemia yang Mudah

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


32. Bilik Tidur Ringkas Gaya Scandinavia

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil


33. Bilik Tidur Minimalis untuk Kanak-Kanak Tadika

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Anda boleh mencuba idea menggunakan katil dengan bingkai berbentuk rumah untuk bilik tidur kanak-kanak. Jika anda mempunyai kanak-kanak berumur tadika, reka bentuk satu bilik tidur minimalis adalah sempurna.


Bentuk katil seperti rumah, akan membuatkan anak-anak rasa mereka mempunyai katil yang istimewa. Kerana bentuknya berbeza dengan katil ibu bapanya.


Bentuk katil yang menyerupai khemah juga boleh mencetuskan imaginasi kanak-kanak, sehingga mereka berasa seperti sedang tidur di dalam khemah secara semula jadi.


34. Dekorasi Bentuk Bilik Tidur Mudah untuk Lelaki

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Kanak-kanak sinonim dengan kegembiraan dan suasana yang menyenangkan. Supaya mereka bentuk bilik mengikut reka bentuk kanak-kanak boleh dilaksanakan.


Warna biru terang biasanya digunakan untuk bilik tidur lelaki. Tidak perlu keterlaluan dalam menghias, anda boleh menggunakan reka bentuk bilik tidur yang ringkas untuk bayi anda.


Meletakkan rak buku di dinding adalah idea yang menarik. Kerana selain berguna sebagai hiasan yang menarik, ini juga akan dapat memupuk kedekatan anak dengan buku.


35. Dekorasi Bentuk Bilik Tidur Putih Tradisional

dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil

Pada era moden ini, kehadiran reka bentuk bilik tidur bernuansa tradisional mampu membangkitkan nostalgia masa lampau.


Bahan kayu dengan warna semula jadi sengaja digunakan kerana ia dapat menampilkan suasana klasik seperti rumah lama.


Ukiran kayu yang dilekatkan pada dinding bercorak klasik, ini seperti ukiran yang biasa ditemui di rumah sekolah lama dahulu.

 

Carian berkaitan dengan dekorasi bilik tidur kecil tanpa katil, deko bilik tidur tanpa katil, deko bilik tanpa katil, dekorasi bilik tidur tanpa katil, idea deko bilik tidur tanpa katil.